Ruilen en retourneren

Met onze online ruilen en retourneren pagina proberen we je zo goed mogelijk te ondersteunen en te informeren over het ruilen en retourneren bij onze online shop op newdayfashion.nl. Heb je een vraag? Of hulp bij het ruilen en retourneren nodig? E-mail ons dan op klantenservice@newdayfashion.nl of neem contact met ons op via de contact pagina.

Op de pagina's van onze klantenservice vind je ook veel informatie over o.a. online bestellen, online reserveren, betaalmethoden, ruilen de maatwijzer en de webshop.

Alles over ruilen en retourneren bij New Day Fashion


Wat zijn de procedures bij een retour?

Indien je goederen retour wilt sturen, dan vragen wij je deze te verpakken in de - indien redelijkerwijs mogelijk - oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten samen met de retourbon. Je kunt jouw retourzending (binnen 14 dagen na ontvangst) vervolgens op eigen kosten naar ons terug sturen. Door het pakketje bijvoorbeeld afleveren bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Het volledige aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen na herroeping op je rekening gestort.


Wat is het retouradres?

New Day Fashion
Stationsstraat 12
7641 BW Wierden


Wat is de retourtermijn?

Als je een aankoop via onze webshop (koop op afstand) hebt gedaan, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als je spijt krijgt van je online aankoop kun je die binnen 14 dagen retourneren.


Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?

Je kunt het pakketje in één van onze winkels retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigt binnen is gekomen), ongedragen en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen je om ook het retourformulier mee te nemen naar de winkel. Je krijgt zo snel mogelijk jouw geld retour gestort op de rekening waarmee je hebt betaald. In dit geval rekenen wij ook geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen door beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan jou retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.


Kan ik een artikel omruilen?

Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop.


Wat zijn de regels voor het retourneren?

Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos of tas waarin je de producten hebt ontvangen. Indien de retour gestuurde artikelen door beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan jou retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan je vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.


Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?

Retoursturen door een vervoersmaatschappij is op eigen kosten. Breng je het pakketje zelf bij ons in de winkel terug? Dat is altijd gratis.


Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?

Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag je deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel.


Heb je een klacht?

Ben je niet tevreden over een product of dienst? E-mail ons dan op klantenservice@newdayfashion.nl of neem contact met ons op via de contact pagina. Wij geven uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.